نحوه استفاده از GPS برای نقشه برداری زمین

نقشه برداری زمین شامل جمع آوری اطلاعات در مورد موقعیت برخی نقاط و همچنین زوایا و فاصله بین آنهاست. از طریق استفاده از ابزارهای خاص، نقشه برداران می توانند نقشه ها را ایجاد کنند، خطوط املاک را ایجاد کنند و اطلاعات مهمی را برای معماران، مهندسان و توسعه دهندگان جمع آوری کنند.

دقت اندازه گیری های نقشه برداری زمین به کیفیت ابزار مورد استفاده برای جمع آوری داده ها بستگی دارد. با اختراع فناوری GPS، نقشه برداران زمین اکنون قادر به انجام محاسبات پیچیده با سرعت و دقت بیشتری نسبت به قبل هستند.

جی پی اس چیست و چگونه در نقشه برداری زمین استفاده می شود؟

GPS مخفف سیستم موقعیت یاب جهانی است و از سیگنال های ماهواره ها برای مشخص کردن مکان روی سطح زمین استفاده می کند. علاوه بر انتقال اطلاعات در مورد مکان، جی پی اس می تواند داده هایی در مورد سرعت و همگام سازی زمان برای اشکال مختلف سفر ارائه دهد. GPS از حداقل 24 ماهواره جداگانه در سیستمی استفاده می کند که از شش هواپیمای مداری در مرکز زمین تشکیل شده است که هر کدام دارای چهار ماهواره است

به طور کلی، جی پی اس پنج کاربرد کلیدی دارد:

تعیین موقعیت (موقعیت)

حرکت از مکانی به مکان دیگر (ناوبری)

نظارت بر حرکت یک فرد یا شی (ردیابی)

ایجاد نقشه یک منطقه (نقشه برداری)

انجام اندازه گیری دقیق زمان (زمان بندی)

نقشه برداری یکی از اولین اقتباس های تجاری از فناوری جی پی اس بود. می تواند اطلاعات دقیق موقعیت جغرافیایی و طولی را بدون توجه به شرایط آب و هوایی و بدون نیاز به اندازه گیری زوایا و فواصل بین نقاط ارائه دهد. اگرچه GPS نقشه برداری را تقریباً در هر مکانی ممکن می کند، اما محدودیت های خود را دارد.

قیمت جی پی اس شمیم

جی پی اس شمیم اقساطی

بدود دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *